بسم الله الرحمن الرحیم
ماده (پنج شرایط کسب و کارهای فرهنگ بنیان موضوع برنامه ملی):
- شخصیت حقوقی دارا بودن یکی از شخصیتهای حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور؛
- خصوصی بودن موسسات و شرکتهای دولتی مشمول این آئین نامه نمیباشند؛
- دارا بودن مدل کسب و کار برای تجاری سازی شخصیت و یا مفاهیم فرهنگی کسب و کار فرهنگ بنیان برای توسعه طرح و برنامه بازار پردازی خود مدل و طرح کسب و کار داشته باشد؛
- دارا بودن برنامه برندینگ کسب و کار فرهنگ بنیان برای ارتقا نفوذ ویژند (برند) خود در جامعه می بایست برنامه برندینگ با هدف گذاری مشخص در اثر بخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد؛
- دارا بودن شبکه تولید کنندگان فرهنگی زنجیره محصولات فرهنگی که برای بازار پردازی شخصیت و یا مفاهیم فرهنگی بوجود آمده نیازمند به قراردادهای مشارکت مالکیت فکری با تولید کنندگان فرهنگی در حوزههای مختلف هست تا پایداری اقتصادی داشته باشد؛
- حضور و اقبال نسبی در بازار فرهنگی طرح بازار پردازی کسب و کارهای فرهنگ بنیان نیازمند به سابقه قبلی و اقبال نسبی از آن در بازار فرهنگی است؛
-
ارای اثر بخشی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی طرح بازار پردازی کسب و کار فرهنگ بنیان در شاخصهای
زیر اثر بخشی داشته باشد
- 7) تأثیر زنجیره محصولات فرهنگی بر تغییر رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در سبک زندگی نظیر ارتقا آموزش و یادگیری اصلاح الگوهای مصرف ارتقای سلامت و بهداشت، بهبود رفتارهای شهروندی و رعایت حقوق عامه و مردم و نظایر آن
- 7) ظرفیت ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر بهره ورسازی و بازآفرینی از ظرفیتهای هویتی و فرهنگی بومی و ملی و کاهش مشاغل کاذب
- 7) دارا بودن ظرفیت مناسب صادراتی برای حضور در بازارهای بین المللی فرهنگی