اجاره غرفه در نمایشگاه صنایع خلاق
برای اجاره غرفه در بخش نمایشگاه صنایع خلاق (خارج از فضای اختصاصی ایران خلاق) از اینجا ثبت نام کنید.
ثبت نام بازدیدکنندگان ایران خلاق
جهت بازدید از بخش ایران خلاق و شرکت در رویداد ها و کارگاه های ویژه از اینجا ثبت نام کنید.
به نام خالق خلاق
فهرست:
- رویداد ایران خلاق چیست؟
- چه افراد و سازمانهایی در این رویداد حضور دارند؟
- فرایند برگزاری رویداد به چه صورت است؟
- فرصت های رسانه ای و تبلیغاتی رویداد چیست؟
- رویداد ایران خلاق به شما چه کمکی می کند؟
- سایر فرصتهای قابل بهره برداری در رویداد ایران خلاق چیست؟
- اهداف و نتایج مورد انتظار ما از این رویداد چیست؟
- این رویداد چه فرصتی برای نهادهای دولتی و حاکمیتی ایجاد می کند؟
- این رویداد چه دستاوردی برای سرمایه گذاران و صندوق های خطرپذیر دارد؟
- هلدینگ ها و شرکتهای بزرگ اقتصادی از این رویداد چه بهره ای می برند؟
رویداد ایران خلاق چیست؟
رویـداد ایـران خلاق بـا شـعار بهتر از همیشه در اولیـن دوره تعاملـی خـود قصـد دارد تـا بـا معرفـی الگوهـای موفـق و برندهـای تاثیرگـذار در حـوزه صنایـع خلاق و فرهنگی، ورود سـرمایهگـذاران جدیـد بـه زیسـت بـوم نـوآوری و خلاقیـت، ایجـاد فرصـت هـمافزایـی بـا شـرکتهـای بـزرگ و هلدینـگهـای برتـر بـه عنـوان بازارهـای بـزرگ و ایجـاد هـم گرایـی میـان خوشـههـای اصلـی صنایـع خلـاق در جهـت رشـد و پیشـرفت اقتصـادی و توانمندسـازی کسـب و کارهـای ایـن صنایـع گام بـردارد.
رویداد
ایران خلاق چیست؟
ایـران خلاق بـرای اولیـن بـار در یـک بسـتر کامـلا تعاملـی، محتـوا محـور و مبتنـی بـر گفتگـو برگـزار مــیگــردد. ایــن رویــداد بــا رویکــرد تقویــت فــروش و صــادرات، شــبکه ســازی و توســعه ارتباطـات تجـاری، تسـهیل کسـب و کار و ارائـه خدمـات ارزیابـی، مشـاوره و آمـوزش، تسـهیل فراینـد تأمیـن مالـی و ... در تـلاش اسـت تـا ویتریـن مناسـبی از ظرفیـتهـا و فرصـتهـای ایـن صنعـت اسـتراتژیک ارائـه نمایـد.
در تودرتــوی رویــداد ایــران خلــاق و در میــان طیــف انبوهــی از ابتــکارات، خلاقیــتهــا وفرایندهـای معرفـی صنایـع خلـاق و فرهنگـی کشـورمان، خلـق شـبکههـا و ارتباطـات جدیـد،توسـعه برنـد، توسـعه صـادرات، فرصـت ارائـه محصـولات فرهنـگ بنیـان بـه مخاطبـان، مجـال گفتگــو بــا ســرمایهگــذاران، هلدینــگهــا و شــرکتهــای بــزرگ، بدنــه صنفــی و تخصصــی و مســئولان و مدیــران دولتــی و خصوصــی، اســتفاده از خدمــات متنــوع همچــون مشــاوره،منتورینــگ، آمــوزش و رســانه، امــکان جــذب ســرمایه و تســهیلات، آشــنایی بــا مســائل وچالـشهـای عرصـه صنایـع خلـاق و فرهنگـی و نـوآوریهـای اجتماعـی کشـور، تعامـل بـا تجـار و بازرگانـان بیـن المللـی، آشـنایی بـا ظرفیـتهـای تعاونـیهـا، کنسرسـیومهـا و انجمـنهـای تخصصــی از جملــه اتفاقــات جذابــی اســت کــه در طــول رویــداد بــه چشــم مــی خــورد.
افراد و سازمانهایی که در این رویداد حضور دارند.
1) برندهای تأثیرگذار صنایع خلاق و فرهنگی کشور:
شـرکتهایـی کـه دارای مولفـههایـی از قبیـل نـوآوری، ظرفیـت هویـتســازی و تجــاری هســتند و توانســتهانــد در زنجیــره ارزش خــود بــه پتانسـیل صـادارت دسـت یابنـد. ایـن شـرکتهـا بـه عنـوان برنـدهـای تأثیــرگــذار صنایــع خلــاق و فرهنگــی معرفــی مــیگردنــد و شــامل 18 خوشـه اصلـی از 43 صنعـت متنـوع در ایـن حـوزه مـیباشـند.
- بازیهای ویدیویی
- صنایع غذایی و سوغاتی
- مد، لباس و منسوجات
- صنایع خلاق ورزشی
- معماری و دکوراسیون
- کتاب و تولیدات مکتوب
- گردشگری
- سينما، تئاتر موسیقی
- بهداشت و سلامت
- محصولات قرآنی و آئینی
- نوشت افزار
- طراحی و هنرهای تجسمی
- بازی و اسباب بازی
- پویا نمایی و پی نمایی
- فناوریهای دیجیتال
- صنایع آموزشی و یادگیری
- صنعت تبلیغات (رسانه)
- صنایع دستی و هنری
2) سرمایهگذاران خطر پذیر و صندوقهای سرمایه گذاری (vc):
شـامل صنـدوقهـای مالـی و اعتبـاری، شـرکتهـای ارائـه دهنـده خدمـات تامیـن مالـی،صنــدوقهــای ســرمایهگــذاری، ســرمایهگــذاران خطرپذیــر و ســرمایهگــذاران حامــی
3) هلدینگهای بز رگ اقتصادی
شـرکتهـای بـزرگ بـا گـردش مالـی بـالا و منابـع انسـانی بسـیار زیـاد کـه مـی تواننـد بـازارهــای مصــرف خوبــی بــرای شــرکتهــای فعــال در صنایــع خـلـاق و فرهنگــی باشــند.
4) نهادهای دولتی:
اعم از نهادهای دولتی خط مشیگذار، دستگاههای دولتی ارائه دهنده خدمات و تسهیلات، بانکهای عامل جهت تسهیل خدمات مالی و اعتباری ، پارکهای علم و فناوری برتر، مراکز رشد دانشگاهها و کارخانههای نوآوری
5) نهادهای تخصصی و صنفی:
شامل انجمنهای صنفی، شتابدهندههای تخصصی، خانههای خلاق، کارخانههای نوآوری و کارگروههای تخصصی صنایع فرهنگی و همچنین اندیشکدهها، پژوهشگاهها و آموزشگاههای مرتبط.
6) شرکت های نوآور (خلاق،) فناور(دانش بنیان) و SMEها(نوپا) و کارآفرینان خلاق
فعالان این حوزه به عنوان بازدیدکنندگان اصلی، از خدمات و محتوای تولید شده در رویداد بهره برداری مینمایند.
فرایند برگزاری رویداد ایران خلاق
ســالن رویــداد ایــران خـلـاق، شــامل غرفههــای تعاملــی و گفتگــو محــور اســت. در ایـن بخـش هـر یـک از مجموعـههـا اعـم از برندهـا،سـرمایهگـذاران، هلدینگهـا، نهادهـای دولتـی و بانکـی و انجمــنهــا و مجامــع دارای یــک غرفــه مذاکــره هســتند. رویکــرد اصلــی رویــداد، تمرکــز بــر توســعه بــازار، توســعه برنــد،توسـعه محصـول و تقویـت شـبکه تجـاری اسـت و انتظار مـیرود در طول هــر روز رویــداد، هــر مجموعــه حداقــل بــا 30 مجموعــه حاضــر در نمایشــگاه ارتبــاط موثــر برقــرار کنــد.
غرفــههــا بــه صــورت یکپارچــه توســط مجــری رویــداد طراحــی و تجهیــز شــدهانــد. هــر غرفـه شـامل یـک میـز جلسـه 6-4 نفـره جهـت انجـام مذاکـره، ال سـی دی بـه منظـور ارائـه طـرحهـا و اطلاعـات مـورد نیـاز، پرچـم بـا نشـان تجـاری هـر مجموعـه، اسـتند معرفـی برنـد، کانتـر بـه منظـور پرزنـت بازدیدکننـدگان عمومـی، ملزومـات اداری و پذیرایـی و ... مـیباشـد.
غرفـههـای بخـش رویـداد مجـاز بـه طراحـی و سـاخت غرفـههـای خـاص نیسـتند و صرفـا فضـای اختصـاص یافتـه بـرای انجـام مذاکـرات تجـاری، جـذب سـرمایه و همـکاری بـا شـرکای تجـاری جدیـد طراحـی شـده اسـت.
فرصتهای رسانهای و تبلیغاتی رویداد
- چاپ کتاب ایران خلاق
- بخش رسانه و مصاحبه با مجموعهها
- حضور بر روی استیجهای متنوع و ارائه برند
- حضور خبرگزاریها اینفلونسرها و فعالان رسانهای
- ایجاد باشگاه ایران خلاق با حضور فعالان صنایع خلاق و فرهنگی
- تبلیغات محیطی برای ارائه رسانهای برندها و مجموعههای حاضر در رویداد
رویداد ایران خلاق به شما کمک میکند تا:
1) با حضور بازیگران دولتی، نهادهای تسهیلگر و بانکها ، مسائل و موانع دریافت مجوزها، موانع کسب و کار و دریافت خدمات بانکی (ضمانت نامه، دریافت اعتبارات متنوع و ... ) را تسهیل گردد.
4) حضور انجمنهای صنفی، اتحادیهها، مجامع تخصصی، خانههای خلاق و کارخانههای نوآوری و ... ، شبکه تجاری – صنفی و تخصصی فعالان صنایع خلاق و فرهنگی را توسعه دهند و از ظرفیتهای اطلاعاتی و امکانات متنوع اقتصادی و خدمات صنفی بهرهمند گردند.
2) بوسیله حضور سرمایهگذار خطرپذیر، صندوقها و شتابدهندههای مطرح، مسائل و موانع جذب سرمایه مورد نیاز جهت تامین مالی ، تامین سرمایه در گردش، توسعه کسب و کار، توسعه بازار، ارتقای خط تولید و تقویت شبکه توزیع را مرتفع سازید.
5) ارائه خدمات مشاوره و منتورینگ توسط پژوهشگاهها، مراکز تحقیق و توسعه و موسسات آموزشی و توانمندسازی و رسانهای، فرصت بهرهبرداری از ظرفیتهای تحقیق و توسعه، جذب و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه برند و استفاده از فرصتهای رسانهای و تبلیغاتی را برای صاحبان صنایع و فعالان دغدغهمند عرصه این زیست بوم فراهم میآورد.
3) مشـارکت هلدینـگهـا و شـرکتهـای بـزرگ اقتصـادی در ایـن رویـداد، کمـک مـی کنـد تـا صاحبـان صنایـع خلـاق از فرصـت فـروش محصـولات (کالا یـا خدمـات) بـه بازارهـای مصـرف بـزرگ و بهرهمنـدی از فرصـت حمایـت در قالـب مسـئولیتهـای اجتماعـی شـرکتهـای بـزرگ بهـرهمنـد گردنـد.
6) با حضور برندهای موثر و سرشناس از صنایع متنوع خلاق و فرهنگی کشور این فرصت ایجاد میشود تا از ظرفیت تولید زنجیره محصول، ایجاد مرچندایز و خلق بازارهای جدید و توسعه کسب و کارهای نوین (میان رشتهای) برای تقویت برند و گسترش بازار خود بهره گیرند.
7) به واسطه حضور فعالان اقتصادی بین المللی، صنعتگران بزرگ، کارآفرینان برتر کشوری و بازرگانان موثر و فعالان حوزه صادرات و رایزنان اقتصادی ایران و همچنین حضور شرکتهای خلاق و دانش بنیان، به عنوان بازدید کنندگان ویژه، رویداد میتواند منجر به توسعه صادرات محصولات، گسترش شبکه تولید و فروش و تجمیع ظرفیتهای موجود در سایر شرکتها گردد.
-
1) ارزیابی و معرفی به عنوان ۱۰۰ برند تأثیر گذار صنایع خلاق و فرهنگی
-
2) بستر مناسب به منظور تعاملات و مذاکرات B2B و B2G
-
3) تبلیغات یکپارچه محیطی و رسانهای برندها
-
4) وجود بستر ارائه تسهیلات مالی و اعتباری
-
5) پوشش خبری و رسانهای کامل رویداد
-
6) کارگاهها و نشستهای تخصصی با محوریت توسعه صادرات، ورود به صنعت ......
-
7) حضور رایزنان اقتصادی و فرهنگی کشور و سفیران سایر کشورها
-
8) انتشار کتاب برندهای تأثیرگذار صنایع خلاق و فرهنگی ایران
-
9) حضور در استیج ویژه ایران خلاق و معرفی برند در قالب تجربه نگاری
-
10) مصاحبه ویژه و اختصاصی از مدیران کسب و کار
-
11) تبلیغات برند در لوگو وال نمایشگاه
-
2ا)حضور پیشخوان دولت و ارائه مجوزها و گواهیهای مورد نیاز
-
13) تهیه گزارش خبری از غرفههای برتر و پخش تلویزیونی
-
14) حضور مشاورین و منتورهای دولتی و خصوصی برای حمایت از کسب و کارها
-
15) معرفی برندهای برتر برای حضور در نمایشگاههای بین المللی
-
16) بازدید از نمایشگاه در سطح مسئولان رده اول حاکمیتی
-
17) حضور اندیشکدهها و مراکز آموزشی جهت تولید محتوا و ارائه R&D برای شرکتها
-
18) حضور ظرفیتهای توسعه صادرات در قالب خدمات دولتی و خصوصی
-
19) حضور برندهای متنوع در رستههای مختلف صنایع خلاق
-
20) امکان هم افزایی به منظور ایجاد بازارهای جدید تجاری و صادراتی
-
21) امکان حضور ۲ نفر از اعضای غرفه در کارگاهها و نشستهای تخصصی
-
22) معرفی برندهای برتر در قالب بروشور و کاتالوک چاپی دیجیتال
-
23) معرفی و تجلیل از سرمایهگذاران برتر که بیشترین خدمات سرمایه گذاری را در طول رویداد محقق کردند
-
24) معرفی و تجلیل از هلدینگهای برتر که بیشترین حمایت را از کسب و کارهای صنایع خلاق و فرهنگی کردند
-
25) معرفی و تجلیل از فعالترین انجمنها و مجامع تخصصی و صنفی و اندیشکدهها
-
26) معرفی و تجلیل از اثرگذارترین نهاد دولتی و بانکی در عرصه پیشرفت صنایع خلاق و فرهنگی کشور
-
27) معرفی غرفههای حاضر در نمایشگاه در سایت ایران خلاق
-
28) امکان عضویت در انجمنها و مجامع تخصصی
-
29) عضویت در باشگاه صنایع خلاق ایران و بهرهمندی از فرصتهای صادراتی و تسهیلات مالی و اعتباری
-
30) ارائه مشوقهای مالی و اعتباری بسیار جذاب به غرفههای برتر
فرصتهای ایران خلاق
- توسعه برند: ایجاد تعامل با مخاطبان هدف و مخاطبان بالقوه، معرفی محصولات و داستان برند
- توسعه بازار: ارائه آمار و گزارشات تخصصی از حجم بازار ایران و جهان و بررسی ظرفیت و سهم بازار مشارکت کنندگان از این بازار
- توسعه صادرات: ارزیابی آمادگی صادراتی، برگزاری کارگاههای صادرات، مشاوره صادرات و پنل گفتگوهای صادراتی، بررسی فرایندهای صادرات، کارگاهها و نشستهای تخصصی نهادهای تسهیلگر صادرات
- توسعه مرچندایز صنایع خلاق: تالار گفتگو برای خلق زنجیره محصول، تعامل با طراحان، تهیه کنندگان و تولید کنندگان محصولات صنایع خلاق .
- توسعه صنعت پخش، فروشگاههای زنجیرهای و فرانچایز: ارائه نمونههای موفق، ارائه خدمات نمایندگی پخش و فروش، نشستهای تخصصی این حوزه
- شناسایی و جذب منابع انسانی
- شناسایی و جذب شرکای تجاری
- تعامل و زنجیرهوار سازی صنایع خلاق فرهنگی
- تقویت ارتباطات و تعاملات دولتی و بین المللی
- آشنایی با خدمات طراحی کاراکتر و شخصیت پردازی
- آشنایی با خدمات طراحی صنعتی و طراحی بسته بندی
- ارائه خدمات مشاوره و آموزش در حوزه مالکیت فکری گرنت اعطای پتنت و گواهی اختراع
- معرفی تحلیل و بررسی انواع پیش نمونهها (Prototype) در صنایع خلاق فرهنگی
- مشاوره و ارزیابی طرحها و ایدههای نوآورانه و خلاقانه تالار گفتگو و برگزاری ورکشاپهای تخصصی از ایده تا فروش
- ارائه خدمات مشاوره و آموزش بیمه و مالیات
- ارائه خدمات مشاوره و آموزش قوانین کار
- میز خدمت صنایع خلاق فرهنگی
- ارائه تسهیلات مالی و اعتباری
- توسعه تعاونیهای صنایع خلاق فرهنگی
- توسعه شهرکهای صنعتی صنایع خلاق و معرفی ظرفیتهای موجود
- ارائه ظرفیتهای قابل بهرهبرداری از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل
- معرفی و ارائه محصول به بازرگانان، رایزنان و مهمانان خارجی
- توسعه ظرفیت مشاغل خانگی صنایع خلاق فرهنگی کشور
- ارائه رویدادهای بازار پردازی و بازار سازی به منظور ترغیب سرمایه گذاران و کارآفرینان بزرگ کشور در حوزه صنایع خلاق فرهنگی
- حضور موسسات پژوهشی، آموزشی و افکار سنجی با محوریت ارائه خدمات آماری، تولید دانش و توانمند سازی منابع انسانی
- شناسایی کسب و کارها و صنایع برتر خلاق و فرهنگی کشور و برندهای توانمند به منظور بکارگیری از ظرفیتهای آنها در جهت پیشبرد اهداف مدیریتی و حکمرانی خود
- آشنایی با ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در این صنعت و سیاستگذاری دقیق در مسیر پیشرفت صنایع خلاق فرهنگی کشور
- شناسایی موانع و چالشهای واقعی و میدانی صنایع خلاق و فرهنگی و کمک به رفع آنها
- تسهیلگری و حمایت هوشمند از ظرفیتهای در حال توسعه
فرصتهای ایران خلاق
- آشنایی با ظرفیتهای فوقالعاده صنایع خلاق و فرهنگی
- توسعه برند و معرفی خود به عنوان حامی صنایع خلاق و فرهنگی
- شناسایی ایدهها و طرحهای جذاب به منظور سرمایهگذاری
- ارتباط با بدنه تخصصی و صنفی به منظور شناخت بازار صنایع خلاق و فرهنگی
- ارتباط با هلدینگهای بزرگ به عنوان بازارهای مصرف بزرگ برای پرزنت طرحهای سرمایهگذاری
- سرمایهگذاری روی شرکتهای مستعد
- آشنایی با ظرفیتهای متنوع صنایع خلاق و فرهنگی کشور
- حمایت از صنایع خلاق و فرهنگی کشور در قالب مسئولیت اجتماعی خود
- توسعه برند هلدینگ در به عنوان حامی زیست بوم نوآوری و خلاقیت کشور
- خرید محصول مورد نیاز سازمان در قالب کالا یا خدمت از شرکتهای بزرگ صنایع خلاق و فرهنگی